Ia 2016/17 - informatyka - część M.Ś.

strona bloku olimp.     strona Ia 2015/16

lista zadań     High School Programming League     Olimpiada Informatyczna     www.WolframAlpha.com     Inne (ciekawe!) linki


Obu grup:   zadania grupowe   zad. z kartkówek itp.

Witam w nowym roku! (Czy wiesz, że 2017 jest liczbą pierwszą?)
I ogłaszam:
3 I do godz. 22.22 powinniście mieć zakończone prace nad Waszymi witrynami!
5 I jest ostatnia oficjalna możliwość napisania kartkówek sprzed Świąt - z bitów, bajtów i in. oraz zapisu liczb całk. (polecam Z1E i 21-23 z listy!), a także z Waszych tematów grupowych.
Jeśli ktoś zamierza coś zaliczać/poprawiać, to jak zwykle proszę o wiadomość i oczekuję, że wszyscy zainteresowani zostaną o tym powiadomieni.

Przed poprzednią kartkówką zadane było:
- założyć dla drużyny konto na Blogspocie i umieć się nim posługiwać,
- przerobić zad. 0-6, 1016 i (24-27')16 z listy zadań (link powyżej) oraz zadania wstępne stąd.

Materiały "starej" grupy:

2 XI nastąpił długo wyczekiwany sprawdzianik z Waszych tematów, TEX-a oraz tego, o czym mówiliśmy ostatnio (polecam zadanka 1E-25'); poza tym zajęliśmy się Excelem.

Na 12 X należało (m.in.!) poczytać help i nie tylko z "edytora wzorów TEX-a" z tej strony (ost. pozycja w poziomym menu), tak żeby umieć wytworzyć w zasadzie dowolne wzory, a przynajmniej podobne do podanych tam przykładów, np. taki, oraz poćwiczyć te same przykłady wzorów w Wordzie, przez obiekty edytora równań "Microsoft Equation" (opcja "Wstaw" z menu) oraz przez wstawianie symboli (opcja bezpośrednio z menu).
No i przypominam, że mogę jeszcze zechcieć odpytywać z tego, co zadałem już jakiś czas temu: Z10.q, r, ś; poza tym nadal można pomyśleć o zapisaniu w pseudokodzie (słowami) algorytmu Hornera.

Na 21 IX należało przerobić Z10.a-p i 1D. (Oczywiście można powalczyć również z innymi, bo chyba nic do 1D nie wymaga więcej wiedzy niż ta, którą już powinniście mieć, chociaż niektóre są może dość trudne...) Powinniście umieć także wykonywać konwersje (w obie strony) z definicji i naszymi algorytmami, w tym również te, które nieco w pośpiechu pokazałem na ost. lekcji, a których tyczą się zadania 1A, 1B i 1C. (Jeden podpkt to taki jakby lapsus! :)) Uwaga: nie wykluczam nagłej kartkówki!

14 IX powinniście byli [roz]umieć już wszystko do Z2 z powyższej listy zadań, zrobić (w zeszycie!) Z3 i Z5 oraz umieć zastosować oba algorytmy z lekcji. Ponadto proszę spróbować sprawdzić, że ten tuż sprzed dzwonka (z mnożeniem i nawiasami) faktycznie działa - można najpierw obliczyć efekt dla paru przykładowych liczb kilkucyfrowych w różnych systemach, a później pomyśleć, jak to się dzieje i czy zawsze tak wyjdzie. Miłej zabawy! :)

web analytics