PROGRAMOWANIE KLOCKAMI

0. Zapisz na komp. pliki jingle.sb i zwierzaki.sb3, a następnie otwórz je i pobaw się nimi w Scratchu.
(Najlepiej sobie ten program ściągnąć (Znajdziesz? :> Logować się nie trzeba!),
ale można też uruchomić w przeglądarce – w razie problemów proszę pisać!)

Tutaj jeszcze więcej duszków, jeszcze więcej zabawy!

1. Spowoduj, żeby jakiś duszek narysował taką figurę. http://www.math.uni.wroc.pl/~msliw/Scratch/kwadraty.gif

2. A narysujesz duszkiem gwiazdę Dawida (sześcioramienną gwiazdę foremną,
czyli pewien szczególny dwunastokąt wklęsły)?

A zbudowaną z dwóch trójkątów, jak obok?

3. A może napiszesz w Scratchu klasyczne programy z lekcji?
Każ np. jakiemuś duszkowi co sekundę wymieniać kolejne dzielniki liczby 12345! :)
Tutaj dużo więcej.

4. A może fajniejsze jest nauczenie np. kota reakcji na kliknięcie na nim myszą? :>
Albo prowadzenie psa wokół krawędzi okienka (tak żeby nie mógł za nie wyjść)?

5. No i warto (naprawdę!) pooglądać, co porobili inni – w Scratchu nawet dzieci z SP potrafią stworzyć fajną gierkę lub animację!