KONWERSATORIUM Z LINGWISTYKI 2015/16

14 I chciałbym omówić sprawy zadane w ubiegłym roku (patrz niżej), a ponadto proszę zapoznać się z tym (a może nawet przemyśleć?). Przypominam, że w Dzień Babci (i imieniny Pani Dydackiej??!) robimy ostatnią kartkówkę, więc można też rozgrzewkowo pomyśleć, jak może wyglądać graf automatu, którego przejścia będą całymi polskimi wyrazami, a akceptowany przezeń język stworzą liczebniki główne od 1 do 999999 w formie podstawowej (tzn. powinien np. akceptować ciąg "sto dwadzieścia trzy tysiące pięćdziesiąt", a nie akceptować "sześćset tysiące" ani "pięćset dziewięćset"). Takie zadanie dałem kiedyś na kartkówce. I były osoby, które sobie z nim poradziły! (Teraz postaram się o coś ambitniejszego! :))

Na nowy rok należało:
1) mieć to, czego nie zdążyliśmy już omówić w minionym, czyli zad. z automatami (zad. I stąd),
2) zrobić zad. "Adjectives" z kartki, którą Państwu dawałem (jeśli ktoś nie rozumie przymiotników tam użytych, to dobrze - właśnie o to chodzi!), oraz popatrzeć na "Garden path sentences" pod nim - czy widzą Państwo, że wypowiedź do znaków '//' ma sens i kompletnie go zmienia, kiedy dopowiemy dalszą część? Czy w polszczyźnie jest to również możliwe? (PS. jeśli kto nie ma odp. kartek, chodzi o to i to). Na 14 I będzie trzeba (m.in.!) przyswoić sobie polskie zasady pisowni skrótów i skrótowców, więc można się już tym zająć w wolnych chwilach. :]

Yvää rashtagoa ja yvää uutta vootta! (Po jakiemu to??)

Kurs Draga (! - http://sjp.pwn.pl/zasady/240-Imiona-obce;629610.html) - polecam! (I to właśnie w tej linijce napisałem wykrzyknik zwracający uwagę na to, co Państwa tak zdziwiło, i odesłałem do reguły, która o tym mówi...)

Na 10 XII proszę zapoznać się z zasadami polskiej interpunkcji (np.(!) stąd) oraz dokończyć zad. z sanskrytem.

Na 3 XII proszę rozwiązać zad. 2 stąd. (Uwaga: jest tam chyba błąd! :)) A tutaj można poczytać (m.in.) o algorytmicznym parsowaniu "book that flight".
Pozdrowienia dla wszystkich Pilnych Studentów (i Studentek)!

Na 26 XI proszę zgłębić tajemnice polskiej deklinacji - ze zrozumieniem przeczytać to oraz stronę następną do wyrażenia "jakiej końcówki".
Tu zaś można poczytać o żywotności (zwierzęcości) pomidora (a także danonka, drona i innych!):
- http://www.poradniajezykowa.pl/baza_archiwum.php?POZYCJA=80&AKCJA=&TEMAT=Wszystkie&NZP=&WYRAZ=
- http://www.poradniajezykowa.us.edu.pl/baza_archiwum.php?POZYCJA=120&TEMAT=Odmiana
- http://sjp.pwn.pl/poradnia/szukaj/pomidora.html
Poza tym zaliczyłem chyba niektórym błędną formę "Descartesa" bez apostrofu, która to forma jest ewidentnym naruszeniem tej reguły (którą zna, zdaje się, tylko P. Wolna, i ponownie dziękuję Jej za zwrócenie mi uwagi!). Proszę o zgłoszenie się do mnie osób, które niesprawiedliwie otrzymały przez moją pomyłkę punkt.

Na 19 XI proszę zrobić zad. z drzewkami oraz zad. oczywiście 2 i nie stąd, tylko stąd. (Ambitniejsi mogą jednakże spróbować nawet stąd!) Wiadome Osoby powinny również napisać (około dwustronicowe) wypracowanie pt. "Dlaczego nie uczęszczam na zajęcia".

Na 12 XI proszę przeczytać o pisowni nazw własnych i dokończyć wocki oraz ew. inne sprawy, o których mówiliśmy.

Na 5 XI proszę dokończyć kwestię drzew z kanapkami i drzew japońskich oraz rozwiązać wocki.

Na 29 X proszę dokończyć papiamentu oraz nauczyć się zasad pisowni łącznej i rozdzielnej, np.(!) stąd.

Na 22 X proszę zrobić zad. z aleuckim, może również dokończyć algebrę Linzbacha, a na pewno (ze zrozumieniem!) przeczytać o polskiej odmianie imion i nazwisk, np.(!) stąd.

Miłej zabawy!