Oto propozycje zajęć, które mogą dla Was poprowadzić byli trójkowicze (z opisami ich autorstwa):

Mirosław Kutyłowski "Ochrona prywatności" - O tym, jak lekkomyślność w budowie systemów informacyjnych naraża nas na "rosyjską ruletkę".

Kuba Łopuszański "MatMat.edu.pl" - o startupie, który współtworzę, a który ma na celu pomóc uczniom przygotować się do matury z matematyki. Mogę opowiadać o "planach na przyszłość", "obecnych wyzwaniach" lub "drodze do sukcesu". W MatMat.edu.pl jestem współzałożycielem i programistą, więc mogę poopowiadać też o technikaliach tworzenia takich serwisów. Mogę też trochę opowiedzieć o ideologicznych powodach, dla których rzuciłem poprzednią pracę (w Nasza-Klasa.pl) i zająłem się tym projektem.

Janek Szynal "Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe" - wprowadzenie, historia i założenia dziedziny - perspektywa stworzenia prawdziwej sztucznej inteligencji, perspektywy i zagrożenia (oparte na http://waitbutwhy.com/2015/01/artificial-intelligence-revolution-1.html i http://waitbutwhy.com/2015/01/artificial-intelligence-revolution-2.html); praktyczne zastosowania uczenia maszynowego w otaczającym nas świecie; przykładowy algorytm klasyfikacyjny (k Nearest Neighbours); ciekawostka 1: Google DeepDream i DreamStyle (ciekawe zastosowanie sieci neuronowych)

Jacek Bilski "Clean code" - o co chodzi w programowaniu (Programować każdy może. Opanowanie składni, pętli czy typów, nawet w kilku językach programowania, nie jest problemem nie do przeskoczenia. Potem pozostaje się nauczyć, jak korzystać z bibliotek czy frameworków będących częścią samego języka lub pochodzących z innego źródła. Ale to nie wszystko. Programowanie jest relatywnie młodą dziedziną (jeszcze nawet my, programiści nie ustaliliśmy, czy to, co robimy, bardziej przypomina inżynierię, rzemiosło, czy sztukę), ale powoli zaczynamy rozumieć i kodyfikować reguły, które pozwalają pisać programy dobrej jakości. Parę takich reguł chciałbym przedstawić, bo stają się one ważniejsze niż nawet znajomość języków czy bibliotek. Informacje dodatkowe: dziedzina to programowanie, coś, co robię zawodowo od 2006 roku. Nie planuję swojego ewentualnego wystąpienia jako tylko referatu, na pewno zacząłbym od prezentacji i pokazania paru przykładów "złego" i "dobrego" kodu. Zostawiłbym też sobie trochę czasu na dyskusję. Natomiast w zależności od możliwości mógłbym również poprogramować z uczniami w praktyce, czyli pokazać "pair programming" czy raczej "mob/crowd programming", gdzie jedna osoba siedzi przy klawiaturze, ale wszyscy patrzą na projektor, proponują rozwiązania i kontrolują "kierowcę". Przy czym do takiego ćwiczenia potrzebowałbym uczniów, którzy już trochę programują, oraz projektora. Forma i długość absolutnie do negocjacji. Jeśli chodzi o termin, to między 19 a 30 września nie będzie mnie we Wrocławiu, bo mieszkam w Monachium. Dużo bardziej pasowałoby mi zrobić swoje warsztaty w okolicach samych obchodów 70-lecia. Jeszcze nie wiem dokładnie, kiedy będę we Wrocławiu, jestem otwarty na propozycje. A jeśli nie w okolicach obchodów, to we Wrocławiu jestem raz na 1-2 miesiące, jakiś termin na pewno się znajdzie.